Nytt ERP-system kan orsaka tillfälliga förseningar

Den 1 februari 2023 tas ett nytt ERP-system i bruk hos Temal. Det uppgraderade systemet kan innebära tillfälliga förseningar vid orderbehandling och på grund av detta kan det vara begränsad framkomlighet till vår kundtjänst under de första veckorna i februari.  

Vi strävar efter att ständigt utveckla vår verksamhet till att möta nutidens behov och bestämmelser gällande
livscykeln på samtliga delmoment av våra produkter – från design till installation. Uppgraderingen kommer innebära att vi får resurser för en mer effektiv service för våra kunder, samt fler möjligheter till integration i olika order- och leveranskedjor.
Det nya systemet kommer även att återspeglas visuellt genom uppdaterade orderbekräftelser och fakturor.

ERP-uppgraderingen kan innebära eventuella förseningar i våra leveranstider under de första veckorna i februari. Vårt mål är att nå full drifteffektivitet under vecka 6.

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta kundtjänst eller din säljrepresentant. Kontaktuppgifter hittar du HÄR

Svar på våra vanligaste frågor hittar du dessutom HÄR.

 

Vi uppskattar visad förståelse vid eventuella förseningar eller problem vid framkomlighet.